#SuperKoderzy – lekcja 4

20-11-18 Administrator 0 comment

#SuperKoderzy potrafią tworzyć własne skrypty
w aplikacji Scratch

Czwarte spotkanie #SuperKoderów ze Zbiczna zamyka ścieżkę pt.: „Podstawy Scratcha”. Uczniowie podczas tych zajęć uatrakcyjniali swoje gry oraz korzystali już ze wszystkich grup skryptów, stosowali pętle i zmienne. Podczas swojej pracy często napotykali na błędy i poszukiwali sposobów na ich rozwiązanie.

Efektem pracy uczniów była rozbudowa gry pt.: „Tabliczka mnożenia”. Uczniowie wzbogacili ją o dodatkową funkcję zliczania punktów. Za udzielenie poprawnej odpowiedzi przez gracza program dodawał jeden punkt a za niewłaściwą odpowiedź – odejmował. W skryptach zbudowanych przez dzieci pojawiły się także nagrody i zachęty oraz pochwały słowne, które wyświetlały się na ekranie monitora w momencie kiedy gracz udzielił poprawnej odpowiedzi. Jeden z uczniów wykonał zadanie przed czasem i w trakcie tego spotkania #SuperKoderów dodatkowo stworzył komputerowy kalkulator.

a1.jpg a2.jpg a3.jpg
a4.jpg a5.jpg a6.jpg
a7.jpg a8.jpg a9.jpg
b1.jpg b2.jpg b3.jpg
b4.jpg b5.jpg b6.jpg
b7.jpg b8.jpg b9.jpg
c1.jpg