„Aktywna tablica” to program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019. W ramach programu szkoły podstawowe zostaną wyposażone w tablice interaktywne, projektory, głośniki czy interaktywne monitory dotykowe. W Zespole Szkół w Zbicznie program realizowany jest od września 2019r. Główny cel programu to pomoc uczniom oraz nauczycielom rozwijać umiejętność stosowania nowoczesnej technologii informacyjno – komunikacyjnej.
W ramach programu szkoła wzbogaciła się o dwa 65 – calowe, nowoczesne monitory interaktywne, które są wspaniałym urozmaiceniem i alternatywą dla prowadzonych zajęć lekcyjnych. Monitor interaktywny pozwala nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem najbardziej naturalnych dla uczniów programów interaktywnych, gier i materiałów multimedialnych. Dzięki urządzeniu interaktywnemu nauczyciel prowadzi dynamiczną lekcję, gdzie oprócz zapisania przez niego niezbędnych informacji, w szybki sposób włącza odpowiedni do tematu lekcji film czy pokazuje zdjęcia. Zaraz potem wybiera ćwiczenia interaktywne utrwalające materiał lub sprawdzające na ile materiał został przyswojony. Cały scenariusz lekcji nauczyciel przygotowuje wcześniej, co pozwala zaoszczędzić mu dużo czasu na lekcji. Dzięki tak poprowadzonej lekcji uczniowie nie są znudzeni, a wykorzystywanie programów, gier edukacyjnych i ćwiczeń interaktywnych sprawia, że uczniowie bardziej angażują się w lekcję. Dzięki temu zajęcia odbywają się w środowisku dzisiejszych uczniów czyli komputerowym. Nauczyciel przygotowuje własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również korzysta z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.
Funkcję szkolnego e – koordynatora projektu pełni p. Rafał Laskowski- – nauczyciel fizyki i matematyki w Zespole Szkół w Zbicznie. Dyrektor szkoły p. Urszula Pomianowska powołała nauczycielskie zespoły samokształceniowe.
Zmiany sposobu nauczania dla uczniów
Konspekty lekcji z wykorzystaniem TIK