#SuperKoderzy

#SuperKoderzy – lekcja 12 i 13

#SuperKoderzy: Mój robot potrafi malować! Na dzisiejszych zajęciach uczniowie rozbudowali robota o funkcję uchwytu do mazaka. Następnie uczniowie podejmowali liczne próby zaprogramowania robota rysującego różne elementy graficzne. Na podłodze został przymocowany duży arkusz papieru. Jakże ogromna była radość dzieci, kiedy robot zaczął pozostawiać za sobą „ślad” w postaci rysunków. Działanie robotów zostało udokumentowane na filmach. [...]

#SuperKoderzy – lekcja 11

#SuperKoderzy: Mój robot podąża za światłem! Na dzisiejszych zajęciach uczniowie rozbudowali robota o czujniki światła oraz zaprogramowali w Scratchu autonomicznie działającego robota – „światłoluba”! Uczniowie zamontowali w robotach dwa czujniki natężenia światła. Były one skierowane w przeciwnych kierunkach. Czujniki działały jak oczy.  Dzięki temu robot był w stanie ocenić, po której stronie znajduje się źródło światła. [...]

#SuperKoderzy – lekcja 10

#SuperKoderzy sterują robotem przy pomocy klawiatury! Na dzisiejszych zajęciach uczniowie sterowali robotami - pojazdami za pomocą klawiatury komputera. Najwięcej problemów było z tym, że nie wszystkie komputery wykrywały bluetooth 2.0 poprzez port USB.  Kiedy już roboty zostały sparowane z komputerem, uczniowie uruchomili aplikację Scratch on-line w przeglądarce internetowej Chrome. Następnie stworzyli skrypty dla strzałek z klawiatury [...]

#SuperKoderzy – lekcja 9

#SuperKoderzy sterują robotem! Na dzisiejszych zajęciach uczniowie uruchomili swoje roboty. Sterowali nimi za pomocą komputera, tabletu i telefonu komórkowego. Okazało się, że robotami można też sterować obracając tablet w odpowiednim kierunku. Wystarczy tylko zainstalować odpowiednią aplikację. Na korytarzu szkolnym uczniowie urządzili sobie nawet zawody, który pojazd jako pierwszy dojedzie do mety. Zabawa była fantastyczna!

#SuperKoderzy – lekcja 8

#SuperKoderzy kańczą budowę robota! Na dzisiejszych zajęciach udało się nam ukończyć budowę robota - pojazdu.  Uczniowie przykręcili sterownik do korpusu i zamontowali Bluetooth. Kiedy włączyli swoje roboty – wszystkie pięć radosnym “piknięciem” i diodami zasygnalizowały, że są gotowe do jazdy. Udało się! Mamy to!

#SuperKoderzy – lekcja 7

#SuperKoderzy budują robota! Na dzisiejszych zajęciach uczniowie wykazali się głownie zdolnościami manualnymi. Mieli okazję rozpocząć składanie swojego robota – pojazdu. Pracę zaczęli od budowy szkieletu. Na lekcji łączyli za pomocą śrubek i nakrętek elementy drewniane wycięte ze sklejki. Zadanie nie było łatwe. Nie każdy z uczniów potrafił sprawnie posługiwać się śrubokrętem. Niektórzy mieli też trudności [...]

#SuperKoderzy – lekcja 6

#SuperKoderzy poznają czujniki Tematem lekcji było omówienie istoty działania czujników w robocie jako modułów dających mu możliwość odbierania sygnałów z otoczenia, oraz omówienie sposobu działania poszczególnych czujników z zestawu LOFI Robot EDUBOX. Zajęcia rozpoczęły się od omówienia, jakimi zmysłami posługują się ludzie i inne organizmy żywe. Uczniowie uświadomili sobie, że mogą odbierać sygnały z otaczającego [...]

#SuperKoderzy – lekcja 5

#SuperKoderzy budują LOFI ROBOTA! #SuperKoderzy ze Zbiczna rozpoczęli blok zajęć z robotyki. Jest to doskonała okazja do rozwinięcia kompetencji informatycznych i technicznych młodych konstruktorów. Zajęcia z robotyki to również szansa na kształcenie twórczego myślenia oraz wyobraźni przestrzennej, które pozwalają lepiej zrozumieć świat przedmiotów ścisłych. Podczas pierwszej lekcji z robotyki uczniowie dowiedzieli się czym są roboty, [...]

#SuperKoderzy – lekcja 4

#SuperKoderzy potrafią tworzyć własne skrypty w aplikacji Scratch  Czwarte spotkanie #SuperKoderów ze Zbiczna zamyka ścieżkę pt.: „Podstawy Scratcha”. Uczniowie podczas tych zajęć uatrakcyjniali swoje gry oraz korzystali już ze wszystkich grup skryptów, stosowali pętle i zmienne. Podczas swojej pracy często napotykali na błędy i poszukiwali sposobów na ich rozwiązanie. Efektem pracy uczniów była rozbudowa gry [...]

#SuperKoderzy – lekcja 3

 #SuperKoderzy stworzyli grę pt. "Tabliczka mnożenia" Na trzecim spotkaniu #SuperKoderzy ze Zbiczna stworzyli grę "Tabliczka mnożenia". Zajęcia odbyły się 19 listopada 2018 roku i miały na celu ukazać uczniom sposób wykorzystania pętli i instrukcji warunkowej w programie Scratch. Uczniowie tworzyli także bloki z grup: ruch, wygląd, dźwięk, pisak, zdarzenia, kontrola, czujniki i wyrażenia oraz zmienne. [...]

#SuperKoderzy – lekcja 2

Podczas drugiego spotkania #SuperKoderzy ze Zbiczna kontynuowali programowanie w Scratch. Uczniowie tworzyli animację i korzystali z coraz to większej ilości skryptów, pracowali nad animacją tła, tworzyli pierwsze instrukcje warunkowe, które w przyszłości pozwolą tworzyć bardziej zaawansowane bloki skryptów. Efektem pracy uczniów było wykonanie animacji, w której duszek - kot pływał w oceanie i puszczał bąbelki. [...]

Ogólnopolski program #SuperKoderzy

Załączniki do pobrania lista_superkoderzy (76 kB)

#SuperKoderzy – lekcja 1

W październiku 2018 roku w naszej szkole odbyły się pierwsze zajęcia w ramach programu #SuperKoderzy, którego organizatorem jest Fundacja Orange. Zainteresowanie udziałem w zajęciach było bardzo duże. Zgłosiło się 15 uczniów z klas 4-6 szkoły podstawowej. Podczas pierwszego spotkania uczniowie zapoznali się ze środowiskiem programistycznym Scratch. Pierwsza lekcja polegała na stworzeniu skryptu, który pozwolił poruszać [...]
Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast